Start Synd Forbandelser Dæmoner Udfrielse Helbredelse Artikler Video Ordliste Nyeste  artikler
Vejledning og ritual for dæmonbesatte af 1547  exercitation in. Dolore deserunt fugiat sunt in nostrud cupidatat anim voluptate. Danmarks og Norges kirke ritual af 1685.  id lorem incididunt cillum proident do.
Introduktion Det helt grundlæggende formål med at rense huset åndeligt ligger i at opnå Guds fred for huset beboere, som et fundament for selv livets opretholdelse og til det vigtige åndelige arbejde.  Dette er en sandhed, der har betydning både for ikke troende og kristne, men det har en helt afgørende betydning for at opnå den fred, som skal til for at opbygge et sejrrigt liv i Kristus for de troende.  Dit hus / hjem er sandsynligvis det sted hvor du opholder dig allermest og derfor er det vigtigt at vores hjem er fyldt op med Guds fred.  - Det er her hvor vi sover ca. otte timer hver dag.  - Det er i hjemmet vi bruger det meste af vores fritid (mellem 2 til 6 timer hver dag).  - Det er i hjemmet, hvor de fleste vigtige afgørelser i livet bliver truffet og nye tanker og planer for fremtiden bliver lagt.  - Det er her hvor vi bruger mest tid sammen med vores Gud og beder hver dag for at få svar og åbenbaringer og nyde godt af Hans fællesskab.  Det kan være ganske svært at opnå denne fred, hvis selve fundamentet ikke er i orden. Det personlige fundament er naturligvis vores eget personlige forhold til Gud og dette er det første niveau, som er afgørende for at vi senere kan etablere den åndelige fred i huset.  Denne fred er blevet lovet os gennem biblen, som den fred der overgår enhver forstand. Den er blevet givet os på grund af vi er Guds børn i troen på Jesus Kristus. Derfor er det vigtig at vi forstår, hvordan vi finder ind i denne fred og når vi endelig har fundet den, vide hvordan vi bevarer os selv i den. Derfor er det så vigtigt at vide, hvordan man renser sit hus og holder på freden i sit hus.  Mange mennesker vil mene at det skal forstås, som den rent fysiske fred alene eller at man henviser til at holde freden indbyrdes mellem huset beboere. Det er også ganske rigtigt, men bagved den fysiske fred og den almindelige kendte husfred mellem beboerne, ligger den sande åndelige fred, som et basalt fundament for al anden fred i huset.  Må Gud velsigne hele dit hus, din familie og dit eget liv med kærlighed, glæde og fred, Salom  John Engelsby-Hansen     Hvad gør jeg rent praktisk ? Salv alle indgange døre og vinduer i rummet/huset under bøn. Men lad en enkelt dør stå symbolsk åben, så ånderne kan forsvinde ud af den. Når du salver, så dyp fingeren i olie og stryg den på hver side af dørkarmen eller vinduet, mens du beder og går videre fra vindue/dør til det næste vindue/dør. Bed : Jeg salver dette sted i Jesu Kristi navn, Jeg salver denne dør i Jesu Kristi navn, Jeg salver dette vindue i Jesu Kristi Navn, Jeg renser dette sted Jesu Kristi navn, osv. Byd over ånderne i Jesu navn om at forlade rummet og huset øjeblikkeligt. Byd : Jeg tager nu autoritet over enhver ånd og dæmon som er i dette rummet / huset og jeg byder jer om, at forsvinde øjeblikkelig i Jesus Kristi navn. Til sidst forsegler man rummet ved at salve den sidste dør eller vindue under bøn. Bed : Jeg salver denne dør /vindue i Jesu Kristi navn og jeg beder dig Helligånd om at fylde rummet op med glæde, fred og kærlighed og forsegle rummet nu. Jeg takker dig for det i Jesu Kristi navn. Bøn og frasigelse af husets ånder Første gang man renser sit hus vil det være nødvendigt at byde over husets ånder, som er kommet på grund af synd der er begået i huset historie.  Det kan være synd som afgudsdyrkelse, sygdoms ånder eller urene ånder pga. seksuel urenhed. dvs. sex udenfor eller før ægteskabet (hor eller utugt). Bøn og frasigelse af ånder fra personer. Ofte vil det være nødvendigt at byde over ånder fra en eller flere personer, som har været til stede i huset enten som gæster eller hvis de har boet i rummet/huset i kortere eller længere perioder. Salveolien Der kan bruges enhver form for olie som f.eks. salveolie, madolie, motorolie, symaskineolie osv. Til mennesker vil valget ofte være rigtig salveolie på grund af at selve opskriften står i biblen. Gud vil velsigne dig uanset hvilken olie du vælger at bruge, men Gud vil altid ære sit eget ord i skriften. På grund af mængden vil det være for dyrt i længden at bruge den rigtige salveolie. Denne form for olie er på grund af produktionsomkostningerne og importen meget dyr og koster typisk mellem 300 – 500 kr. pr. flaske med 100 ml. Normalt bruges der en form for madolie som Jomfruolie, majsolie, solsikkeolie til at salve huset og grunden uden for huset. Hvor tit skal man salve huset ? - Når der er spirituelle problemer i huset er det tid til at salve. - Når man har haft ikke kristne gæster på besøg, er det en god ting at salve og velsigne huset. Efter åbne møder med både kristne og ikke troende, vil det ofte være nødvendigt at rense huset for at genoprette freden i huset åndeligt igen.
Renselse af hjemmet for ånder Praktisk information til renselse af huset for åndelig aktivitet
This website is produced by Engelsby Consult - Lejrevej 14 - Allerslev - 4320 Lejre - © Copyright 2011
Advarsel ! Denne hjemmeside er kun for bekendende kristne der ønsker eller har et personligt forhold til Gud. Hjemmesiden har ingen relevans for folk der tror at de kristne, men ikke er det ! Man bliver ikke en kristen fordi man bor i et “kristent land” Man bliver heller ikke kristen bare fordi man er barnedøbt. Barnedåben er en velsignelse, dedikation og overgivelse fra forældres side, men ikke en bekendelse fra den døbte. Den eneste måde at blive kristen på er gennem personlig åbenbaring eller vished (tro), hvor Herren Jesus giver sig til kende for én. Dette skal efterfølges af en personlig bekendelse fra mennesket til Gud.
Salveolie Herren talte til Moses og sagde: Du skal tage balsamstoffer af bedste slags: 500 sekel stakte, halvt så meget, 250 sekel, vel- lugtende kanel, og 250 sekel vellugtende kalmus, desuden 500 sekel kassia efter hellig- dommens vægt og en hin olivenolie. Det skal du lave til en hellig salvningsolie, en krydret salveblanding, som en salveblander laver den; det skal være en hellig salvningsolie. Med den skal du salve Åben- baringsteltet, Vidnesbyrdets ark, bordet og alle genstandene på det, lysestagen og red- skaberne til den, røgelsesoffer- alteret, brændofferalteret og alle redskaberne til det samt bækkenet og fodstykket til det. Du skal hellige dem, så de bliver højhellige; enhver, som rører ved dem, bliver hellig. Du skal salve Aron og hans sønner og hellige dem til at gøre præstetjeneste for mig. Og du skal sige til israelitterne: Dette skal være min hellige salvningsolie, slægt efter slægt; den må ikke hældes ud over noget menneske, og I må ikke fremstille nogen olie i samme forhold som den. Den er hellig; den skal være hellig for jer. Enhver, der blander salve som den og giver den til en uindviet, skal udryddes fra sit folk. 2 Mos 30,22 - 2 Mos 30,33